maandag 3 mei 2010

Eindelijk aan de korfbalslag

Zeer vroeg uit bed (06:30) en hopen dat het materiaal op tijd komt en goed is. Khalid zorgt er voor, want gisteren bleek de speling in de voet te groot en ja hoor 10:00 uur konden wij beginnen met 40 scholieren in shirtjes van Synergo en PSV (gesponsord door Philips).

Daarvoor hadden de scholen officieel toestemming gekregen van Oujda voor dit korfbalexperiment met stempels en al. Tevens hebben wij diverse punten besproken voor een concept convenant, dat de Marokkanen donderdag officieel willen presenteren voor ondertekening. Door communicatie vertragingen onzerzijds was ons programma voor deze week niet goed door gekomen en dan merk je dat clubvrijwilligers uit Nederland moeten leren omgaan met de regeringsstructuur van het onderwijs. Logisch toch want wij breken behoorlijk in in hun lesprogramma. Wij leren echter snel en de chef du bureau is er wel dagen fultime mee bezig !!

De warming up hebben wij op fotos en video o.l.v. de gymleraar, die alles strak en goed heeft georganiseerd. Leonie en Sander konden de verleiding niet weerstaan en deden mee, fanatiek uiteraard.

Het thema van deze morgen was schieten in alle mogelijke vormen met aandacht voor techniek en scoren. Het taalprobleem van de 4 trainers werd gedeeltelijk opgelost door Mamoun zelf, Abdul en Abdeslam en soms Engels of Frans maar het vertraagt sowieso.
De concentratie is groot, zelfs gedurende 2-3 uur en daarom is een pauze zeker geen overbodige luxe. De Marokkaanse gymleraren deden actief mee, maar toch moet je zo veel corrigeren, dat zij er enigszins bij in schieten. Morgen krijgen zij de DVD met korfbaltaktiek.

De afsluitende partijtjes waren zeer verhelderend: hier en daar talentvol ( vooral jongens), veel fysieke talenten/sprongkracht, enorme inzet van allen, maar ook te veel temperament, waardoor de rust om te combineren en goed te kijken slechts door enkelen wordt begrepen. Ook te snel en slordig passen, maar zij proberen wel te luisteren. Uitslagen 1-0 en 4-2 en na afloop een al en vriendelijkheid naar elkaar en naar ons.

De pauze van 2-3 uur haddan wij echt nodig, maar toen kwam de eerste grote tegenslag Leonie heeft enorm last van haar rug gekregen. Zij kan niet meer trainen en dus nemen wij het over. Pleisters, pijnstillers, zachter bed en een ander middel moeten haar vanavond oplappen.

De middag komt het lyceum aan de beurt. Helaas kunnen er 15 niet vanwege eindexamens. De overige 25 spelers zijn duidelijk verder dan de college studenten, kalmer en gebruiken hun hersens meer dan hun emoties, althans de meesten. Correcties worden beter uitgevoerd en natuurlijk ontmoet ik weer mijn natuurtalent (vrouw) met het " Meedoen shirt ", heel leuk. Dat geldt overigens voor alle bekende scholieren, Ate herkennen zij allemaal van vorige keer en dat willen zij ook tonen. Vanmiddag krijgt Leonie nog meer aandacht, nu zij langs de kant op een stoel moet toe zien.
Het partijtje loopt iets meer georganiseerd en de eerste talenten voor het selectieteam Marokko A1 worden gesignaleerd en besproken.

Wij krijgen de lijsten met alle 40 namen, want organiseren kunnen zij goed en heel flexibel.

Moe maar tevreden halen wij Harry en Anneke op, die meteen haar verslag op haar ED weblog zet 6de verhaal.

Het is overigens prachtig weer, maar ook met zandstormen op de trainingen, heel anders dan Nederland, hoor ik. Tot morgen, ik gebruik Anneke als reden om regematiger te internetten, daar kan Mamoun niet tegenop.

2 opmerkingen:

paula zei

Hallo korfbalmaatjes van me.

als eerste ga ik vragen of ik op cursus kan bij Ate, ik ben zo'n enorme computernerd.
heb jullie de afgelopen dagen op devoet gevolgd, kijk gemiddeld 3 a 4 keer om te zien of er al nieuwe info is.
op alle berichten heb ik een reactie achtergelaten, maar zal dit wel niet volgens de juiste manier hebben gedaan (shit).

Heerlijk om te hopen dat onze indeling van de week ook een beetje loopt zoals we dit van te voren hadden bedacht.

Ik volg jullie op de voet, maar wil meer, meer, meer en ik baal baal, baal omdat ik er niet bij kan zijn.
jullie verhalen zijn weer zo enthousiast, dat ik bijna een krop in mijn keel heb van het balen.
gelukkig heb ik wel een goede vervanger geregeld, toch Sander??

Wat vervelend dat Leonie zo'n last heeft van haar rug, maar ik kan haar de hand schudden.
heb namelijk ook enorme last van mijn rug na een onverwacht invalbeurtje in het 4e van Synergo op een zeer regenachtige, zondagochtend. (jaloers als ik lees dat jullie met 25 graden aan het strand zitten).

Ate, voor jou een dikke kus aangezien je Sander op zijn nummer hebt gezet omdat hij mij heeft verwaarloosd, maar moet wel zeggen dathij het heeft goedgemaakt (mail).
Als je wilt dat hij me tijdens deze reis niet meer verwaarloosd moet je hem wel af en toe gebruik laten maken van de laptop, want ik weet hoe geliefd deze is bij jou, maar gelukkig heb je Anneke nu ls reden om regelmatiger te internetten.
Zodra jullie terug zijn, wil ik graag op korte termijn een datum prikken om alle verhalen te horen en vervolgplannen te maken, want dan ben ik er zeker bij!!!!

tot snel en ik hoop dat er spoedig foto's komen, zodat we hier een nog beter beeld krijgen van alles wat in Marokko gebeurt.

Behalve van het trouwen van Sander, want ik vind dat hij moet wachten op de volgende reis aangezien ik dan zijn bruidsmeisje wil zijn.

dikke kus voor jullie allen en tot snel

Paula

Ate zei

Niet jouw fout maar mijn fout, maar zoals je ziet werkt het nu wel.

Alles werkt inderdaad volgens planning en meer dan dat, want een oude Nederlandse wijsheid is: als je goed plant, kan ook flexibel zijn als het nodig is !

Liefs, Ate het kussen laat ik over aan je maatje Sander, die het prima doet, juist ook met Frans ( onze achilluspees).