maandag 8 februari 2010

Paula goes Marokko



Hallo lezers van onze blog: PSV Korfbal en Synergo in Marokko

Ook ik zal me natuurlijk even voorstellen als reiziger van onze orientatiereis naar Marokko.

Ik ben Paula van Luijn, getrouwd en (Ik ben de rechter)
moeder van 2 kinderen: Charl van 13 en Joyce van 9.
Al heel mijn leven ben ik in de korfbalwereld aanwezig: ouders, zus en broer spelen (speelden) ook korfbal.
Mijn eerste korfbalvereniging was S.K.V. (u), waar ik het grootste deel van mijn korfballeven heb doorgebracht.
Inmiddels ben ik ongeveer 12 jaaar lid van Synergo te Utrecht, waar ik het ontzettend naar mijn zin heb.
Naast diverse hand- en spandiensten ben ik de wedstrijdsecretaresse senioren veld en organiseer het jeugdkamp

Sinds 1 januari 2009 ben ik de verenigingsondersteuner van Synergo voor het project Tijd voor Korfbal (meedoen alle jeugd door sport).
Wij hebben ons het afgelopen jaar meer gericht op een wijk en op een leeftijdsgroep (waarbij overige mensen natuurlijk ook altijd van harte welkom zijn bij Synergo!!).
De wijk Overvecht en de kinderen in de leeftijd van 4 t/m 8 jaar hebben onze grootste aandacht, waarbij we inmiddels een goede samenwerking hebben met de moskee El Farouk uit Overvecht.

Tijdens een vergadering was een van de agendapunten de orientatiereis naar Marokko waar ze eigenlijk nog wel een persoon voor zochten (V).
Met het enthousiasme waarmee Mamoun vertelde begon het bij mij wel te kriebelen, maar diverse praktische problemen staken ook de kop op.
Na enkele gesprekken thuis, veel geregel (kinderen) en nog een gesprek met Mamoun, kon ik na enkele dagen volmondig JA zeggen, ik ga graag mee naar Marokko.
Nog maar 3 dagen en dan staat onze reis voor de deur, heb er ontzettend veel zin in en we zullen iedereen die het maar wil lezen op de hoogte houden van onze belevingen in een geheel eigen cultuur.
ondanks dat ik er veel zin in heb, borrelen er ook wat spanningen door mijn buik, Ik ver weg in een ander land en mijn gezin in het koude kikkerlandje achterlatend.
Daarom wil ik Ronald, Charl en Joyce vanaf deze plaats een dikke kus geven omdat ze mij de mogelijkheid geven om deze ervaringen op te doen.
Gelukkig weet ik dat ik op een stevige schouder van mijn manelijke medereizigers kan rekenen als ik het even wat moeilijker heb

We hopen dat er veel mensen onze reis vol met ervaringen zullen volgen en hopen op vele reacties en vragen die we dagelijks zullen proberen te beantwoorden.

Ik kan niet anders zeggen als: Marokko here we come.

liefs

Paula van Luijn

K.V. Synergo (Utrecht)

06-42237576

Geen opmerkingen: